Categorii
Editorial

Modelul Brancusi – Adrian Gongea

Anul acesta il celebram pe Brancusi, si parca ne simtim mai bine, mai siguri de valoarea noastra tocmai prin acel efect sinergetic de confirmare a unor valori romanesti intr-adevar universal recunoscute prin acest legatar de geniu. Ca automultumirea acestei confirmari poate fi si autosuficienta nu stirbeste nicidecum din valoarea sa sentimentala. Faptul ca a influentat […]

Categorii
Editorial

Libertatea ca atitudine – Adela Vaetisi

In conditiile in care manifestarile expozitionale ale studentilor la arte sunt din ce in ce mai rarefiate, daca nu chiar inexistente in ultima perioada, un grup de studenti la arhitectura (in anul trei) iese in public cu o coerenta si profesionist asumata expozitie de arta. Lucru cu atat mai surprinzator cu cat mediile abordate de […]

Categorii
Editorial

Publicitatea si orasul

In „orasul colaj”, cu arhitectura sa eteroclita, complexa si contradictorie prin excelenta, integrarea limbajelor societatii de consum apare ca o dorinta programatica, asimilarea panourilor publicitare, a banerelor si afiselor raspandite anarhic devine un nou model. Nu ne ramane decat a urmari si analiza modul in care toate aceste in-semne ale culturii populare amprenteaza orasul, cum […]

Categorii
Editorial

SORIN GAVRA si-a desfasurat activitatea profesionala in orasul Timisoara

In memoriam Ne-a parasit in iarna care a trecut, doborat de o necrutatoare suferinta. N-ar fi banuit ca in vara lui „2000”, in oraselul Vascau din Bihor, in vechea casa parinteasca, in care nu demult a incheiat constructia unui frumos atelier de creatie, unde visa sa se retraga candva …, va fi fost prima, dar […]

Categorii
Editorial

CINEMA 4D – un salt in timp – Roberto Iosupescu

Am inceput in numarul precedent sa vorbim despre noua versiune a programului CINEMA 4D, program de modelare solida 3D, randare profesionala si animatie. Am notat atunci cateva caracteristici generale ale noii versiuni. In prezentul numar, vom aborda mai concret noutatile programului. Cu ce a „venit” nou versiunea 6 Dintre functiile care au facut ca CINEMA […]

Categorii
Editorial

Despre fatada, cu interes si incertitudine – Ana Maria Zahariade

Incep prin a ma scuza. Intrebarile pe care le pune revista Arhitext Design merita o dezvoltare sistematica si bine documentata si nu un raspuns rapid, mai mult din „amintire”, asa cum il voi putea da din cauza unei regretabile lipse de timp. In fond, este un subiect care ar putea fi (si ar trebui sa […]

Categorii
Editorial

Fatada ca ipostaza – Alexandru Sandu

Mai simplu de definit in corpul unei cladiri clasice, dar mai greu de definit in cazul unei constructii moderne, (care iese in afara celor patru planuri verticale caracteristice), fatada nu este altceva decat „o fata” a cladirii, prin care aceasta se arata in spatiul inconjurator, indiferent cat de complexa ar fi aceasta cladire sau cat […]

Categorii
Editorial

Discursul cladirii – sau dimensiunea fictionala a arhitecturii. (II) – Dana Vais

Fictiuni filosofice. Poate cel mai celebru caz este interpretarea pe care Panofsky o da goticului – de materializare a filosofiei scolastice – „scolastica în piatra”. Panofsky considera „transparenta” catedralei gotice ca pe o reprezentare a conceptului scolastic al „manifestarii”, o traducere a discursului verbal în limbaj arhitectural (1). Chiar daca în general istoricii, teoreticienii si […]

Categorii
Editorial

Ce (suntem obligati sa) vedem… – Constantin Hostiuc

Dincolo de exagerarile unui aparat critic al obiectului de arhitectura, abia nascand in Romania postrevolutionara, fragmentul declarativ al unei constructii, fatada, se legitimeaza in stricta actualitate „mult mai inalt si mult mai curand” prin coeficientul de exploatabilitate decat prin insertul cultural ori estetic continut. FotoExplicatie primara: spatiilor-parter (si acum) existente le fusese atasata, in „iepoca”, […]

Categorii
Editorial

Publicitatea, forma a culturii de masa (III) – Costin Popescu

Intr-una dintre reclamele susmentionate pentru Johnny Walker, legatura sah – sticla de whisky actualizeaza acele determinatii ale fiecarei entitati care sunt puternic valorizate social. Sahul este un simbol al ludicitatii, un simbol al socializarii, dar si – mai ales – un simbol al bogatiei vietii spirituale si intelectuale. Cand vedem o persoana ca pregateste pentru […]